wegversperringen alpen - Reisverslag uit Les Orres, Frankrijk van Adriaan Provoost - WaarBenJij.nu wegversperringen alpen - Reisverslag uit Les Orres, Frankrijk van Adriaan Provoost - WaarBenJij.nu

wegversperringen alpen

Door: conny

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

23 Juli 2015 | Frankrijk, Les Orres

Gebeld met Adriaan. Hieronder in het kort zijn relaas:
Wat een belevenis vandaag. Omdat wij de een de Col de Glaucon moesten beklimmen die de officiële tourrenners zouden afdalen, was het voor de organisatie een hele puzzel om dit rond te krijgen
Plan was dus om vroeg weg te gaan, omdat om 10.00 de top van de Col du Glaucon zou worden afgesloten.
Er moest wat van de officiële route worden afgeweken, omdat anders het risico bestond dat je voor een wegversperring stond.
De snelste renners besloten wel de gewone route te rijden, maar waarvoor men al bang was gebeurde, ze mochten niet verder. Ik heb begrepen dat ze enkele kilometers hebben gelopen voordat ze weer verder konden.
Zelf had Adriaan een heel andere ervaring, 's middags belde hij mij met de vraag of ik Wilfred, iemand van de leiding te pakken kon krijgen. Hij kreeg nl geen gehoor. Wat was er nu gebeurd, hij had een afslag gemist en wilde laten weten dat hij nog 70km moest fietsen, maar dat hij eraan kwam.
Hij was met een busje van de echte tourkaravaan weer naar boven gebracht, want terug fietsen dat mocht niet meer. Hij had het eerst aan 2 verschillende busjes gevraagd maar die wilden hem niet meenemen. Vervolgens aan een meisje van weer een ander busje de situatie uitgelegd, dat hij écht terug naar zijn groep moest. Dit meisje moest even overleggen met haar chef en ja hoor, geluk Adriaan mocht mee. Fiets op schoot en gaan, mee in de echte tourkaravaan. Af en toe stoppen om vlaggetjes aan de toeschouwers uit te delen, maar 2 uur later was hij weer boven en kon hij zn route vervolgen.
Via de telefoon inmiddels contact met Wilfred die hem naar de finish kon praten.
Bij aankomst bij de bus bleek iedereen hele verhalen te hebben. Haha maar ik geloof niet dat er iemand echt in een Tourbusje was beland.
Op zich gaat het met de conditie goed. gisterenavond was Adriaan s avonds laat nog mee geweest naar de Chinees, daar flink gebunkerd dus honger had hij deze dag ook niet gehad. Dat kwam mooi uit nu hij de alternatieve,langere, route had genomen.
Morgen nog 1 dag Alpen, dat gaat ook weer een avontuur worden. Héél vroeg vertrekken waarschijnlijk

• 23 Juli 2015 - 22:23

Juliette :

Hoi Adriaan en mede fietsers,
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen, en wat maken je een berg mee.
    Een hele ervaring .
    Veel succes nog verder en vooral ook genieten.
    Groeten uit Domburg
    Simon en Juliette

• 24 Juli 2015 - 14:25

Jan Hendrik En Yvonne:

Hoi Adriaan,
    Wat leuk om je steeds te volgen en wat een prestatie! We genieten van je blogverslagen, nog even de laatste loodjes en dan zit het avontuur erop. Doe voorzichtig hoor!

Groetjes van Jan Hendrik en Yvonne

Adriaan

Adriaan Provoost gaat op zaterdag 4 juli 2015 van start voor het fietsen van de Tour de France 2015. Samen met nog 30 anderen gaan we die dag aan ons grote avontuur beginnen! 3000-3500 km fietsen in 3 weken afhankelijk van de route die op 20 oktober door de Tourorganisatie bekend wordt gemaakt. Adriaan gaat dit doen om zo veel mogelijk geld te verzamelen t.b.v de Stichting MS Research . Mijn trainingsprogramma is reeds gestart en ik zal je via deze pagina op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Sept. 2014