Etappe 10 Tarbes_ Arette laPierre Saint Martin - Reisverslag uit Tarbes, Frankrijk van Adriaan Provoost - WaarBenJij.nu Etappe 10 Tarbes_ Arette laPierre Saint Martin - Reisverslag uit Tarbes, Frankrijk van Adriaan Provoost - WaarBenJij.nu

Etappe 10 Tarbes_ Arette laPierre Saint Martin

Door: Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

13 Juli 2015 | Frankrijk, Tarbes

Aankomst in het hotel in Lourdes 18.45.Iedereen is behoorlijk moe na deze eerste klim etappe. Kamergenoot Roedi heeft ondanks een val in het begin van deze etappe toch kans gezien om als 1e boven te komen op de laatste klim van 15.5 km de col La Pierre Saint Martin.Ikzelf reed dehele dag in de 2e groep met 18 anderen.BIJ elke klim wordt er bovevaan gewacht tot dat iedereen weer bij elkaar zit.,bij de slotklim was dat niet nodig omdat daar de finish was en we op eigen gelegenheid konden dalen naar de bus die in het dal stond. Voor mij was de slotklim behoorlijk pittig,op mijn leenachterwiel stonden i.pv een 28 tandwiel een 26 als kleinste versnelling waardoor ik behoorlijk veel druk moest geven om te klimmen.Blijven trappen was dan ook mijn motto,maar gtoen ik eindelijk bovenkwam op de finish heb ik eerst 10 minuten op een steen zitten uithijgen, ik had het gevoel alsof ik 3 10 km,s achter elkaar had geschaatst, Eenmaal bijgekomen rusrig afgedaald en heerlijk beneden in het dal bij de bus gegeten en gedronken. Morgenochtend de achter tandwielen veranderen zodat het klimmen wat gemakkelijker zal gaan . Morgen staan de col du Tourmalet en de col d,Aspin op het programma in een rit van 188 km. Nu naar bed dus,

  • 13 Juli 2015 - 21:44

    Marjoleine:

    Oeps de tourmalet is geen kleintje! Morgenochtend tandwielen veanderen? Zeker midden in de nacht! Jullie rijden zo vroeg weg! Hebben op youtube ook al wat filmpjes van jullie bekeken. Wel wat minder publiek als bij de profs.... Maar waarschijnlijk wel meer lol!

  • 13 Juli 2015 - 21:51

    Carolien:

    Pffffffffff , de laatste klim was net op tv te zien!!!!Zag er heel heftig uit,zeker wanneer je dan ook nog met geleend materiaal moet rijden!!!!!Je kunt met recht trots zijn op je prestaties!!
    Maar ook deze etappe heb je weer volbracht: SUPER!!!!
    Lekker slapen, goed eten en drinken en vol goede moed met het juiste materiaal de volgende etappe in!!!
    Heel veel succes morgen!!!!
    En natuurlijk doneer ik weer aan het goede doel,dat is de afspraak!!!
    SUCCES!!!!!!


  • 13 Juli 2015 - 22:42

    Esther:

    Hé Adriaan, de eerste echte berg heb je nu gehad. Goed hoor! Veel succes morgen op de Tourmalet en d'Aspin!!!

  • 14 Juli 2015 - 07:58

    Jan Anne:

    Goed bezig zie ik. Heel veel succes bij deze geweldige uitdaging.

  • 15 Juli 2015 - 13:30

    Joke :

    Hey Adriaan, petje af hoor, wat een wilskracht. Voldoet de tour een beetje naar je verwachting! Succes verder !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Adriaan Provoost gaat op zaterdag 4 juli 2015 van start voor het fietsen van de Tour de France 2015. Samen met nog 30 anderen gaan we die dag aan ons grote avontuur beginnen! 3000-3500 km fietsen in 3 weken afhankelijk van de route die op 20 oktober door de Tourorganisatie bekend wordt gemaakt. Adriaan gaat dit doen om zo veel mogelijk geld te verzamelen t.b.v de Stichting MS Research . Mijn trainingsprogramma is reeds gestart en ik zal je via deze pagina op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 17763

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Tour de France 2015

Landen bezocht: