finish Parijs - Reisverslag uit Domburg, Nederland van Adriaan Provoost - WaarBenJij.nu finish Parijs - Reisverslag uit Domburg, Nederland van Adriaan Provoost - WaarBenJij.nu

finish Parijs

Door: Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

27 Juli 2015 | Nederland, Domburg

Afgelopen zaterdag was het dan zover, laatste etappe.
Na nog een busreis van een paar uur en wat dranghekken verzetten arriveerde de bus dan bij de start van de laatste etappe.
Omdat ik al 2 weken met een geleend achterwiel reed met daarop mijn eigen bergverzet leek het mij handig om het geleende wiel alvast in originele staat te brengen met de juiste tandwielen. Mecanicien Niels fixte dit in een paar minuten.
Foto's nemen en dan van start voor de laatste kilimeters...... dacht ik, alleen ik had een doortrapper gekregen , de body van de achtertandwielen haperde en daardoor vloog de ketting er steeds af, niet mee te fietsen dus en alles en iedereen moest stoppen. Snel werd er een ander achterwiel geregeld en na een paar minuten konden we nu echt op weg naar Parijs.
Rijdend van stoplicht naar stoplicht kwamen we al snel langs de paardenrenbaan van Parijs en zaten we in een mum van tijd op de route rond de champs elysee, daar fietsen met 40 man is niet zo eenvoudig en best link.
Gelukkig is het zaterdag en valt de drukte mee, zodat we het rondje door Parijs wat de profs 6 x doen in een keer konden fieten zonder oponthoud.
De laatste sprint op de Champs Elysee ging een beetje de mist in omdat we steeds moesten wachten voor stoplichten. echter niemand zat daar mee want bij de Arc de Triomphe stond alle familie en vrienden te wachten en kregen Roedi en ik de gele trui uitgereikt door Conny en Jorn.
Moe maar voldaan heerlijk gegeten in een restaurant met de hele groep en daarna met de bus terug naar Antwerpen waar zwager Johan ons heeft opgehaald voor de terugreis naar Zeeland.
Heerlijk geslapen die nacht en zonder wekkker!!!!
Graag wil ik iedereen bedanken die het mogelijk heeft gemaakt om dit avontuur tot een goed einde te brengen en heeft bijgedragen om een flink bedrag aan de stichting MS over te maken. Er komen nog steeds giften binnen , het definitieve bedrag laat ik jullie weten.
Iedereen bedankt voor de reacties en het meeleven, ik heb iets meegemaakt wat ik heel mijn leven met me mee zal dragen!!!

  • 05 Augustus 2015 - 02:05

    RoosRachel :

    Ietsje laat, maar toch ; pracht prestatie neef, zeker een once in a lifetime ding.groetjes vanuit t bloedhete Israel,35 celsius.

Tags: finish

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriaan

Adriaan Provoost gaat op zaterdag 4 juli 2015 van start voor het fietsen van de Tour de France 2015. Samen met nog 30 anderen gaan we die dag aan ons grote avontuur beginnen! 3000-3500 km fietsen in 3 weken afhankelijk van de route die op 20 oktober door de Tourorganisatie bekend wordt gemaakt. Adriaan gaat dit doen om zo veel mogelijk geld te verzamelen t.b.v de Stichting MS Research . Mijn trainingsprogramma is reeds gestart en ik zal je via deze pagina op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 17705

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Tour de France 2015

Landen bezocht: